Tuesday, December 14, 2010

Success! Mime In Action 2 + Nasi Lemak 10 Sen + Ketopat Oh Ketupat

Pada 11 Disember 2010 yang lalu, bertempat di Annexe Gallery Central Market, telah berlangsung sebuah acara seni yang dianjurkan oleh The Annexe Gallery lebih kurang empat kali setahun iaitu ART FOR GRABS. Kebiasaannya acara ART FOR GRABS ini akan mengambil tema sempena peristiwa tertentu. Jika September yang lalu temanya Hari Malaysia, untuk kali ini ART FOR GRABS X-MAS Special + Human Rights Day.

ASH mempersembahkan "The Housewife" dan "The Love Finder"

Antara penonton yang hadir. Terima kasih datang!

A.Noisef (SEFA) mempersembahkan "Teardrops" dan "Throw"

Cairell pula mempersembahkan "The Magician" dan "The Archery"

Play reading "Nasi Lemak Seposen". Dari kiri: Nik Aiman, Tasha Zamri, Akin Muhammad, Faisal Aziz dan Aizuddin Amran

Tasha Zamri beraksi sebagai Kak Zee.

Dua orang laki orang + Seorang janda = ? (Sketsa pendek Ketopat Oh Ketupat)

Para pelakon bergambar bersama salah seorang penonton.

Bagi sesiapa yang belum tahu lagi, matlamat The Qum Actors adalah untuk mempromosikan persembahan berbentuk mime di Malaysia yang dikira masih jarang lagi di sini.

Pada malamnya pula, ASH turut tampil mempersembahkan sebuah mime sempena majlis Hadiah eSastera.com yang diadakan di Laman Budaya, Galeri Shah Alam. Gambar ada, tapi kualitinya kurang memberangsangkan untuk ditayangkan di sini.

Okaylah, letak satu gambar juga.

ASH mempersembahkan "Mencari Cinta"

Majlis hadiah eSastera tersebut adalah majlis makan malam. Antara persembahan lain adalah Beeha dengan lagu akustiknya, tarian kanak-kanak serta puisi daripada pengkarya eSastera sendiri. Sasterawan Negara A.Samad Said merupakan antara tetamu kehormat yang hadir.

Bagi pihak The Qum Actors pula, jurang pentas dengan khemah penonton makan malam agak jauh. Jadi mungkin persembahan kami pada malam itu kurang umph!-nya. Namun begitu tak mengapa, kami tetap dapat makan percuma! :P

Baiklah sampai di sini saja dulu saya melaporkan. The Qum Actors akan lebih banyak beraksi lagi pada masa akan datang. Jadi jangan ketinggalan ya. Sebab kami amat bermurah hati selalu buat show percuma!

No comments:

Post a Comment