Thursday, December 16, 2010

Up Next: The Grand Finale Shows 2010 at National Arts Gallery

Demi matlamat kami menarik minat dan mempromosikan seni teater dan mime di kalangan masyarakat terutamanya golongan muda, apalah kiranya jikalau kami memberikan begitu banyak persembahan dengan kadar yang sifar? Oh ya kami memang suka buat persembahan. Kami bukan sahaja berniat hendak menghiburkan anda penonton semua, tapi kami juga ingin menyampaikan sesuatu yang hanya anda sendiri yang tahu. Walaupun dari segi komersial kami rugi dari segi wang ringgit namun itu semua tidak penting (setakat ini), yang penting anda, penonton yang mendapat input, adalah hasil yang kami mahukan. Oleh itu, dengan suka citanya, suka relanya, kami bakal mempertontonkan anda semua, warga Kuala Lumpur yang serba moden, dengan persembahan teater-teater moden berjumlah LEBIH 10 BUAH SEMUANYA. Ya, LEBIH 10 BUAH PEMENTASAN TEATER PERCUMA, khas untuk anda, para penonton yang kami hargai.

Berikut adalah butir pementasannya:

Sempena acara: RANTAI ART FESTIVAL "GRAVITY" (Klik ke blog RANTAI.ART)
Tarikh: 20 & 21 DISEMBER 2010 (ISNIN & SELASA)
Masa: 7.00 - 10.00 MALAM 
(Pukul 7.00 malam kami tengah siap-siap. Pukul 8.30 malam baru mula persembahan, tapi kalau anda nak tengok kami bersiap-siap pun boleh.)
Tempat: Peti Seni, Balai Seni Lukis Negara, Kuala Lumpur. 
(Sebelah Istana Budaya tu... Kalau tak tahu juga boleh rujuk peta.)





Seperti yang terpampang pada poster di atas, berikut adalah butiran pementasan yang lebih lanjut:

5.00 - 7.00 PM: Ketibaan para pelakon, krew, penyokong kami, dan orang ramai ke acara. Bagi yang bekerja boleh terus gerak dari tempat anda ke tempat show. Bagi yang tak bekerja boleh turun lepak kat KL dulu siang tu. Dah nak dekat hari natal ni mesti ada cerita best. (Sila jangkakan kehadiran pelakon yang sedikit lambat.)


7.00 - 8.15 PM: Para pelakon siap-siap pakai baju dan mekap. Bergantung kepada tahap profesionalism mereka dalam bidang lakonan teater, sesi pemanasan badan dan suara mungkin ada, mungkin tiada.


8.15 - 8.30 PM: Acara bermula dengan sedikit 'special intro' daripada Shamsul Rahman Mohamed Kutty (Dr.Shark) yang datang dari Universiti Teknologi PETRONAS, Perak. Nak tahu dia nak buat apa? Kena datang awal lah ya.


8.30 - 8.35 PM: Sebelum show bermula, ada sedikit intro tentang The Qum Actors dan Tronoh Theatre Shop.


8.35 - 8.50 PM: Sketsa 'mime' (3 buah) oleh ASH, Cairell & SEFA


8.50 - 9.10 PM: Play reading "Nasi Lemak 0.1" oleh Faisal Aziz, Tasha Zamri, Nik Aiman, Nisa Maris, Akin M.


9.10 - 9.20 PM: Monolog "Terrorist In Custody" oleh artis jemputan, Dr.Shark


9.20 - 9.30 PM: Improvisasi "Hmm..Oh..Hmm.."


9.30 - 9.45 PM: Sketsa 'mime' (3 buah) oleh ASH, Cairell & SEFA


9.45 - 9.59 PM: Teater pendek "Ketopat Oh Ketupat" oleh Nisa Maris, Tasha Zamri, & Amiratul Husna


10.00 PM: Tutup pintu.


Kami ada buat mime, play reading, monolog, improvisasi, dan teater pendek. Buat apa fikir lagi kalau nak datang tengok ke tak? Dah lah percuma, banyak pilihan, best pulak tu! Datang jangan tak datang!

Jumpa anda semua di lokasi ya?

No comments:

Post a Comment