Saturday, January 15, 2011

The 2010 Finale: Rantai Art Festival "GRAVITY"

Pada 20 & 21 Disember 2010 yang lalu, bertempat di auditorium Balai Seni Lukis Negara, telah dipentaskan himpunan pelbagai jenis persembahan teater oleh The Qum Actors yang turut menjemput artis-artis Tronoh Theatre Shop bersempena Rantai Art Festival "GRAVITY" anjuran Rantai.Art.

Gandingan kerjasama adik-beradik TQA dan TTS ini sememangnya menjanjikan sesuatu kepada penonton yang sudi hadir pada kedua-dua malam tersebut, meskipun cuaca hujan kurang mengizinkan namun tetap meluangkan masa selepas kerja untuk datang hadir menonton hasil himpunan teater daripada kami.

Kami telah menampilkan tiga artis mime ASH, Cairell dan A.Noisef yang mempersembahkan dua buah sketsa mime solo setiap seorang. Selain itu kami turut mempersembahkan sebuah pembacaan drama pentas "Nasi Lemak 10 Sen" yang merupakan pra-tonton kepada teater berskala penuh "Nasi Lemak Seposen" pada Mac/April 2011 ini. Disamping itu, Dr.Shark turut melakonkan monolognya "Terrorist in Custody" dan mempertontonkan karya sketsa pendeknya "Ketopat Oh Ketupat" yang dijayakan oleh Tasha, Atul dan Nisa. Tidak ketinggalan juga sebuah sketsa improv berjudul "Hmm.. Oh..Hmm.." gandingan Dr.Shark dan SEFA.

ASH dengan mime "The Housewife" dan "Mencari Cinta"
A.Noisef dengan mime abstrak "Teardrops" dan corporeal mime "Throw"
Cairell dengan mime "The Magician" dan "The Love Story"
Baca skrip "Nasi Lemak 10 Sen" oleh Tasha, Nik, Pacel dan Dr.Shark
Dr.Shark monolog "Terrorist In Custody"
Improv "Hmm..Oh..Hmm" oleh SEFA dan Dr.Shark
"Ketopat Oh Ketupat" oleh Tasha, Atul dan Nisa mengakhiri pementasan pada malam tersebut, dan di dalam gambar adalah semua cast dan crew kami yang telah terlibat.
Antara penonton yang hadir. Terima kasih! Harap terhibur!

Terima kasih kepada pihak penganjur Rantai.Art kerana telah memberi peluang kepada kami membuat persembahan selama dua malam berturut-turut. Tidak lupa juga kepada semua penonton yang sudi hadir menonton pementasan kami. Jangan lupa nantikan program dan aktiviti kami pada tahun 2011!


No comments:

Post a Comment