Saturday, January 01, 2011

The Qum Actors New Label ASH(TM): A Representative from Malaysia in 1st Malaysian-African Art Tourism 2010

"The first step is always the hardest" / "Langkah pertama sememangnya yang paling sukar.", begitulah kata-kata yang diucapkan sewaktu ucapan alu-aluan dalam Welcoming Party 1st Malaysian African Art Tourism ini yang begitu tepat dengan situasi The Qum Actors sendiri yang baru menapak dalam bidang teater di Kuala Lumpur. 

Kali ini TQA menampilkan artis mime kami, ASH(TM) sekali lagi bagi memeriahkan lagi acara tersebut. Turut sama menyokong adalah Faisal Aziz, Farhan Iqbal, Akin M, Fauzan Nordin, dan jurumekap Muhammad Md Haris. Acara bermula pukul 6.30 petang selepas VIP daripada Duta Perancis dan CEO Orange Box Entertainment dan semua peserta dan artis hadir di Galeri Dunia Seni Lukis. Walaupun tempatnya agak tersorok, galerinya juga sederhana sahaja saiznya dan tetamu yang hadir pula tidak ramai mana, tetapi penuh juga kerusi yang disediakan. Interior galeri tersebut juga nampak ekslusif dan dipamerkan lukisan-lukisan yang dilukis oleh artis-artis dari Malaysia dan Afrika.

Pintu masuk galeri itu.

The Qum Actors antara artis yang terlibat membuat persembahan.
Sementara menunggu acara bermula. Sokongan padu harus diberikan.

ASH(TM) mempersembahkan mime "Mencari Cinta" versi baharu. Sedutan aksi-aksi mime ASH dalam gambar-gambar di bawah.

Ubat gigi susah nak keluar. 

Gosok gigi.

Praktis sendiri nak ajak perempuan menari.
Di mana nak cari cinta?

Dah jumpa cinta yang dicari, korek dada nak bagi hati kat perempuan.

Hati atau jantung?

Bye-bye penonton!

Bagus sekali bukan? Satu ibu jari!

Bersama dengan artis-artis dari Afrika dalam acara ini sememangnya mencipta satu pengalaman baru bagi The Qum Actors. Selain itu juga kami turut berpeluang berkenal-kenalan dengan pihak ArtMalaysia dan Duta Perancis yang sama-sama meminati bidang seni. 

The Qum Actors mengucapkan ribuan terima kasih kepada pihak penganjur ArtMalaysia, khusus juga kepada Brother Moustapha yang mengendalikan majlis tersebut, kerana telah memberi ruang kepada kami untuk membuat persembahan. Terima kasih juga diatas hidangan makanan-makanan daripada Nigeria dan Senegal. Makanan Malaysia juga turut sama dihidangkan, tidak dilupa, nasi lemak. Terima kasih juga kerana atas door gifts majalah ArtMalysia dan cakera padat Raja Nas.

Semoga dapat bekerjasama lagi pada masa akan datang yo!


No comments:

Post a Comment