Friday, January 28, 2011

Dr.Shark's Mime Workshop + Ash Mime Performance at klpac Open Day 2011

Dr.Shark's Mime Workshop telah berjaya dilaksanakan buat pertama kalinya sempena klpac Open Day 2011 yang berlangsung pada hari Ahad 23 Januari yang lalu. Jurulatih bengkel ini adalah Dr.Shark sendiri yang berpengalaman dalam seni lakonan mime. Oleh kerana semua aktiviti yang dijalankan pada hari itu adalah secara percuma, kami telah menerima kunjungan seramai lebih kurang 20 orang untuk menyertai bengkel mime itu. Bengkel dijalankan di dalam sebuah bilik studio di klpac itu sendiri, bermula pukul 1 hingga 2 petang.

Beberapa teknik asas mime telah ditunjuk ajar oleh Dr.Shark secara praktikal. Peserta bengkel ternyata memberikan respon yang positif dan mereka seronok dengan aktiviti yang dilakukan.

Pukul 2.30 petang pula, artis mime kami yang tidak asing lagi iaitu ASH tampil membuat persembahan mime outdoor di hadapan orang ramai yang duduk secara santai di atas tanah beralaskan rumput di bawah sebatang pokok. Seperti biasa, penonton kagum dengan aksi mime Ash dan memberikan tumpuan sepenuhnya terhadap persembahan Ash tersebut.

Kami amat berbesar hati dan berterima kasih kepada pihak klpac kerana sudi memberikan ruang untuk kami menjalankan bengkel mime dan persembahan mime ini. Terima kasih juga kepada peserta bengkel mime. Jangan lupa sertai bengkel mime kami yang penuh dan intensif pada bulan Mac nanti!

Sedikit gambar bukti yang telah ditangkap:










No comments:

Post a Comment